De står bag
foreningsfitness:

UDDANNELSER FORENINGSFITNESS

Foreningsfitness uddanner instruktører på fitnessinstruktør uddannelsen, fitnesscoach uddannelsen, børne- og teenfitness uddannelsen samt seniorfitness uddannelsen.

Medlemmer af foreninger i DGI og DIF kan få tilskud til uddannelserne.

Derudover tilbyder vi en række spotkurser som kan afhodles lokalt i foreningen eller i samarbjede mellem flere lokalforeninger.

Fitnessuddannelse (40 timer):

Fitnessuddannelsen giver et basiskendskab til brugen af fitness som motionsform, og som supplerende træning til anden idræt. Uddannelsen giver også redskaber til udvikling af individuelle træningsprogrammer for motionister.

Foreninger som ønsker at afholde en fitnessuddannelse i eget fitnesscenter kan kontakte Foreningsfitness på tlf 23 69 78 81.

Fitnesscoach uddannelse (80 timer):

Fitnesscoach uddannelsen er en overbygnigsuddannelse på den 40 timers fitnessuddannelse, som henvender sig til fitness-instruktøren, der ønsker at udvide sit kendskab til forskellige træningsparametre og – variabler, for at kunne give individuel rådgivning, vejledning og coaching inden for træning og sundhed.

Børnefitness og teenfitness uddannelse (21 timer):

Børnefitness og teenfitness uddannelsen er for fitnessinstruktører, som allerede har den 40 timers fitnessuddannelse, og som ønsker at træne med børn i alderen fra 10 - 16 år.

Seniorfitness uddannelse (10 timer):

Seniorfitness uddannelsen er for fitnessinstruktører, som har den 40 timers fitnessuddannelse, og som ønsker at fitnesstræne ældre på 60+.

Andre kurser i DGI og DIF:
Find andre fitnessrelaterede uddannelser i DIF og DGI

Foreningsfitness udbyder endvidere kurser i foreningsudvikling. For nærmere information, kontakt vores udviklingskonsulent Charlotte Agergaard.
KONTAKT OS
SKRIV TIL OS HER »